Dane rejestrowe:
Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie
XII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego
KRS: 0000175008
NIP: 954-23-53-892
REGON: 276939364
Kapitał zakładowy: 1 000 000,00 PLN
NEWTON MEDIA WSPIERA KAMPANIĘ KUPUJ ODPOWIEDZIALNIE BUTY
30 lipca wystartowała międzynarodowa kampania „Kupuj Odpowiedzialnie Buty”, której inicjatorem jest Fundacja Kupuj Odpowiedzialnie wraz z 17 innymi europejskimi organizacjami zajmującymi się prawami człowieka i prawami pracowniczymi oraz organizacjami partnerskimi w Indiach, Indonezji i Chinach. NEWTON Media wspiera akcję i prowadzi bieżący monitoring na rzecz Fundacji.
Kampania jest reakcją na systemowe łamanie praw człowieka przy produkcji obuwia, w tym głodowe pensje i warunki pracy niebezpieczne dla zdrowia osób zatrudnionych na różnych etapach produkcji butów. Kampania podnosi również potrzebę regulacji umożliwiających większą transparentność łańcuchów dostaw w globalnym przemyśle obuwniczym.
Ostatnie katastrofy w fabrykach przemysłu odzieżowego, w szczególności tragedia Rana Plaza, uwidoczniły dramatyczne warunki pracy osób zatrudnianych przy produkcji odzieży. Wciąż niska jest jednak świadomość nt. sytuacji pracowników i pracownic wytwarzających obuwie. Tymczasem borykają się oni z podobnymi problemami, w szczególności płacami niewystarczającymi na podstawowe potrzeby życiowe. Szacuje się, że tylko ok. 2% ceny pary butów przeznaczane jest na pensje osób, które je zrobiły.
Problemem specyficznym dla produkcji butów i dodatków skórzanych są niebezpieczne warunki pracy w garbarniach oraz ich negatywny wpływ na środowisko naturalne. W wielu zakładach do garbowania używa się tlenku chromu III, który w przypadku niezachowania odpowiednich warunków utlenia się do postaci sześciowartościowego tlenku chromu, będącego substancją toksyczną, szkodzącą poważnie ludziom i środowisku. Taka sytuacja ma miejsce w znaczącej liczbie garbarni w Azji.
Na zlecenie kampanii „Kupuj Odpowiedzialnie Buty” firma Nielsen przeprowadziła badania opinii publicznej w 20 krajach Unii Europejskiej. Wynika z nich, że 50% Europejczyków (58% Polaków) wie mało lub nic o produkcji butów pomimo, że przemysł obuwniczy działa na wielką skalę, wytwarzając ok. 22 miliardy par butów rocznie, z czego 87% w Azji. 85% respondentów/ek (63% w przypadku Polski) jest gotowa zapłacić więcej za buty wyprodukowane zgodnie ze standardami ochrony środowiska i z poszanowaniem praw człowieka. Jedna czwarta pytanych w 20 krajach (19% w Polsce) deklaruje, że zapłaciłaby co najmniej 25% więcej. Badanie pokazało również, że 63% Europejczyków (66% Polaków) uważa, że Unia Europejska powinna wprowadzić regulacje zapewniające, że produkty wchodzące na unijny rynek zostały wytworzone z poszanowaniem praw człowieka.
- Poprzez kampanię „Kupuj Odpowiedzialnie Buty” chcemy zwiększać świadomość konsumencką nt. produkcji obuwia oraz prowadzić dialog z firmami obuwniczymi nt. monitorowania i poprawy warunków pracy i przestrzegania standardów ochrony środowiska w ich łańcuchach dostaw. Będziemy również postulować ustanowienie przez Unię Europejską regulacji zapewniających przestrzeganie praw pracowniczych przy produkcji trafiających do nas towarów – mówi Joanna Szabuńko z Fundacji Kupuj Odpowiedzialnie.
Konsumenci i konsumentki mogą wesprzeć kampanię na rzecz odpowiedzialnej produkcji obuwia poprzez używanie aplikacji mobilnej. Dzięki niej wezmą udział w Wirtualnym Marszu do Brukseli. W ten sposób poprą postulaty wprowadzenia przez Unię Europejską regulacji zapewniających transparentność łańcuchów dostaw przemysłu obuwniczego. Aplikacja jest dostępna na stronie: http://changeyourshoes.cantat.com
Więcej na temat Fundacji i jej działań na stronie www.ekonsument.pl
Oficjalny spot kampanii: https://www.youtube.com/watch?v=zX8gn-WEOTA
Więcej wiadomości
- Czeska Praga będzie gospodarzem największego międzynarodowego kongresu ekspertów z zakresu pomiaru mediów - AMEC Global Summit
- NEWTON Media wygrało w dwóch kategoriach na AMEC Awards 2017
- Petr Herian został nowym CEO grupy NEWTON Media, Petra Mašínová opuszcza Czechy, by móc skupić się na nowych wyzwaniach zawodowych
- NEWTON Media ponownie z WOŚP!
- NOWY DYREKTOR ZARZĄDZAJĄCY W NEWTON MEDIA A.S
NEWTON Media
NEWTON Media Sp. z o.o.
CIC Warsaw / Varso Place
ul. Chmielna 73
00-801 Warszawa
T: +48 22 718 33 35
E-mail: sales@newtonmedia.pl
-
Rapport medialny na temat The World Games 2017. Polskim sportowcom startującym w The World Games 2017 - Wrocław życzymy samych sukcesów!
21. 7. 2017 -
Spotykamy się dziś z przedsiębiorcami zrzeszonymi w Polsko-Niemieckiej Izbie Gosp. Działamy w końcu w całej CEE. https://t.co/8LiFI1Ra2J
12. 9. 2016
-
Ekipa Newton Media po ukończeniu Runmagedonu :) Ciekawe czy do poniedziałku uda się nam wyczyścić obce formy życia z różnych zakamarków ciała...
27. 5. 2017
-
NEWTON Media Sp. z o.o.
CIC Warsaw / Varso Place jest częścią międzynarodowej grupy oferującej swoje usługi na rynku polskim, czeskim i słowackim…