Dane rejestrowe:
Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie
XII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego
KRS: 0000175008
NIP: 954-23-53-892
REGON: 276939364
Kapitał zakładowy: 1 000 000,00 PLN
Pakiet onkologiczny w mediach - Raport nr 2
Analitycy firmy NEWTON Media zbadali ponownie, jak często i w jaki sposób pakiet onkologiczny był omawiany w mediach. W okresie od 16 marca do 19 kwietnia na temat pakietu onkologicznego ukazały się w sumie 1872 informacje, w tym 248 w prasie, 306 w radiu bądź telewizji oraz 1318 na portalach internetowych. Raport powstał przy współpracy z Polską Koalicją Pacjentów Onkologicznych, Fundacją Wygrajmy Zdrowie oraz Obywatelskim Porozumienia na rzecz Onkologii.
W odniesieniu do poszczególnych mediów najwięcej, bo 84 artykuły pojawiły się na portalu rynekzdrowia.pl, jeśli chodzi o prasę, najczęściej na temat pakietu onkologicznego pisała Gazeta Wyborcza – 27 publikacji, w przypadku telewizji był to Polsat News – 28 audycji, a radia – Polskie Radio Program I oraz RMF Fm – po 20 audycji. Ekwiwalent reklamowy informacji z prasy wyniósł 3 203 733 zł.
Dniem, w którym ukazało się najwięcej materiałów był czwartek, 16 kwietnia (149 publikacji). Najczęściej kwestie związane z pakietem onkologicznym poruszała prasa regionalna – 54%, dzienniki ogólnopolskie – 27%, a także prasa medyczna – 11%. W 1734 informacjach wymieniono hasło: pakiet onkologiczny, w 433 – karta DILO, w 214 – karta pacjenta, a w 25 – szybka ścieżka diagnostyczna. Niemal 13% wszystkich publikacji prasowych ukazało się na pierwszych stronach gazet.
- To już nasz drugi raport dotyczący pakietu onkologicznego w mediach. Tym razem chcieliśmy sprawdzić, w jaki sposób odebrano propozycje zmian dotyczących pakietu i w jaki sposób zareagowało na nie środowisko medyczne, pacjenci, a także społeczeństwo – powiedział Szymon Chrostowski, Prezes Fundacji Wygrajmy Zdrowie. – Temat pakietu onkologicznego wciąż wzbudza kontrowersje. A to przekłada się bezpośrednio na poczucie bezpieczeństwa społeczeństwa – czyli pacjentów. Brak tego aspektu może w wielu wzbudzić niepotrzebny niepokój, brak zaufania do lekarza – dodał Szymon Chrostowski.
W zakresie zmian w pakiecie onkologicznym wypowiadał się w mediach m.in. Minister Zdrowia, Bartosz Arłukowicz:
Objęcie pakietem onkologicznym kolejnych rodzajów nowotworów, uelastycznienie sposobu działania konsyliów lekarskich, które podejmują decyzje o sposobie leczenia - to niektóre zmiany, które zapowiedział w środę minister zdrowia Bartosz Arłukowicz po spotkaniu z premier Ewą Kopacz. Jak poinformował minister, pierwsze zmiany w pakiecie onkologicznym mogą zostać wprowadzone w ciągu kilku tygodni. (pap.pl, 15.04.2015, „Arłukowicz: będą zmiany w pakiecie onkologicznym”).
Tłumaczenia Ministra nie spotkały się jednak ze zrozumieniem ekspertów, m.in.: Adama Maciejczyka, dyrektora Dolnośląskiego Centrum Onkologii we Wrocławiu, który komentował:
Reforma uderza w finansowanie szpitali onkologicznych. Przykład? Zmniejszono wycenę hospitalizacji pacjentów chemioterapii i radioterapii (to znaczy, że szpital na ich leczenie dostaje mniej pieniędzy – przyp. red.). Wszystkie uwagi zgłaszamy ministerstwu, ale ono niestety milczy. (Gazeta Wyborcza, 17.03.2015, str.1, „Lekarze punktują ministra”).
W podobnym tonie wypowiadał się także Romuald Krajewski, wiceprezes Naczelnej Izby Lekarskiej:
Na dużych świadczeniodawców wywierany jest nacisk, by pakiet onkologiczny był sukcesem. Tymczasem system jest nieelastyczny. Pakiet zmienia sprawozdawczość i tylko sprawozdawczość. (Służba Zdrowia, 17.04.2015, str.6, „CYTATY MIESIĄCA”).
– Negatywne komentarze i sceptyczne opinie są nieuniknione przy wdrażaniu nowych rozwiązań i wprowadzaniu zmian – przyznał Szymon Chrostowski, Prezes Fundacji Wygrajmy Zdrowie. – Najważniejsze jest jednak to, aby wszelkie planowane działania miały na celu dobro pacjenta, a także ochronę jego zdrowia i życia – dodał Szymon Chrostowski.
Pakiet onkologiczny został wprowadzony w życie z dniem 1 stycznia 2015 roku. Jego celem było skrócenie diagnozowania i leczenia nowotworów złośliwych przez wprowadzenie szybką terapię onkologiczną, która ma na celu szybkie poprowadzenie pacjenta przez poszczególne etapy diagnostyki i samego leczenia.
Więcej informacji na temat pakietu onkologicznego i tematyki onkologicznej można znaleźć na stronach:
- Fundacji Wygrajmy Zdrowie: www.wygrajmyzdrowie.pl
- Polskiej Koalicji Pacjentów Onkologicznych: www.pkpo.pl
- Obywatelskie Porozumienie na rzecz Onkologii: www.porozumieniedlaonkologii.pl
Pakiet onkologiczny - raport nr 2 do pobrania
23 marca 2015 roku został opublikowany pierwszy raport dotyczący pakietu onkologicznego w mediach - zachęcamy do zapoznania się z opracowaniem >Pakiet onkologiczny - raport nr 1<
Załączniki
Więcej wiadomości
- Czeska Praga będzie gospodarzem największego międzynarodowego kongresu ekspertów z zakresu pomiaru mediów - AMEC Global Summit
- NEWTON Media wygrało w dwóch kategoriach na AMEC Awards 2017
- Petr Herian został nowym CEO grupy NEWTON Media, Petra Mašínová opuszcza Czechy, by móc skupić się na nowych wyzwaniach zawodowych
- NEWTON Media ponownie z WOŚP!
- NOWY DYREKTOR ZARZĄDZAJĄCY W NEWTON MEDIA A.S
NEWTON Media
NEWTON Media Sp. z o.o.
CIC Warsaw / Varso Place
ul. Chmielna 73
00-801 Warszawa
T: +48 22 718 33 35
E-mail: sales@newtonmedia.pl
-
Rapport medialny na temat The World Games 2017. Polskim sportowcom startującym w The World Games 2017 - Wrocław życzymy samych sukcesów!
21. 7. 2017 -
Spotykamy się dziś z przedsiębiorcami zrzeszonymi w Polsko-Niemieckiej Izbie Gosp. Działamy w końcu w całej CEE. https://t.co/8LiFI1Ra2J
12. 9. 2016
-
Ekipa Newton Media po ukończeniu Runmagedonu :) Ciekawe czy do poniedziałku uda się nam wyczyścić obce formy życia z różnych zakamarków ciała...
27. 5. 2017
-
NEWTON Media Sp. z o.o.
CIC Warsaw / Varso Place jest częścią międzynarodowej grupy oferującej swoje usługi na rynku polskim, czeskim i słowackim…